با عرض پوزش، درگاه پرداخت سایت موقتا غیرفعال می‌باشد. جهت خرید محصولات، لطفا از راه‌های ارتباطی اعلام شده، با ما در تماس باشید.

تعادل زندگی تان را با انجام یوگا و بوکس حفظ کنید

از دیرباز گفته می‌شود که دو قطب مخالف یکدیگر را جذب می‌کنند، کمتر چیزهایی در جهان وجود دارند که به اندازه‌ی یوگا و بوکس متناقض یکدیگر باشند. البته این پدیده‌ی ورزشی با هر تمرینی که کامل کننده‌ی دیگریست، باعث حفظ و ایجاد تعادل در زندگی‌تان می‌شود. علاوه بر اینها طی تمرینات جامع اثرات مثبت فراوانی نیز دارد. درباره این موضوع Laura Ihatsu که یک مربی ورزش یوگا – بوکس از کشور فنلاند می‌باشد می‌گوید: “این ترکیب شگفت‌انگیز از نظر ذهنی و فیزیکی شما را قوی‌تر از پیش می‌کند.”  اجازه بدهید تا با هم این سبک ورزش را بررسی کنیم؛

یوگا بوکس چیست؟

این ورزش ترکیبی از یوگا و بوکس است، جایی که شما باید به مانند یک جنگجو تمرینات بوکس انجام دهید و به آرامی یک مرتاض، یوگا این سبک ایتدا شامل تمرینات بوکس و سپس یوگا می‌شود. در کلاس ما تمرینات بوکس به سبک قدیمی را انجام می‌دهیم تا تمام فشار و استرس درونی و فیزیکی‌مان را تخلیه کنیم. و در بخش یوگا حرکات آهسته و سالم انجام داده، تا متمرکز شویم و به آرامش دست یابیم. در طی این تمرینات با توجه به اهداف هر شخص طرز تنفس صحیح را تمرین کرده تا به اهداف دست پیدا کنیم. تنفس صحیح بر دو نوع تحریک کننده و یا آرامش بخش است.

 

از لورا می پرسیم که چگونه به این سبک ورزشی دست یافته؟

من طی ۱۵ سال مشغول به تدریس هنرهای رزمی بودم. عاشق کلاس‌های بوکس هستم چون که احساس قدرت و اعتماد به نفس را با خود به همراه دارد و کمک می‌کند تا فشار و استرس اضافی را از خود رها کنیم. بعد از آن به مدت ۶ سال مشغول به تدریس یوگا هم شدم. طی این کلاس‌ها متوجه شدم که افراد علاقمند به انجام یوگا هستند اما آرام نشستن برایشان سخت است. در نظر من دلیل این موضوع این است که افراد عادت کرده‌اند تا مدت‌های طولانی بدون حرکت رو به روی مانیتورهایشان بنشینند بنابراین آرام شدن و تمرکز کردن برایشان سخت می‌شود. طی تجربه‌های شخصی‌ام در هنرهای رزمی می‌دانستم که قطعا افراد بعد از یک جلسه کامل بوکس احساس تخلیه روحی و انرژی اضافه خواهند کرد و تمرینات یوگا برایشان یک حسن ختام محسوب می‌شود.

 

چطور تمرینات یوگا باعث تکمیل بوکس می شود؟ و یا بلعکس؟

از نظر فیزیکی حرکاتی که در هر دو ورزش انجام می‌شود المان‌های مشابه بسیار زیادی دارند، مثلا هر دو باعث افزایش مقاومت و قدرت عضلانی، هماهنگی، سلامت قلب و عروق، استفاده بیشتر از اکسیژن و ایجاد و حفظ تعادل می‌شوند. عقیده شخصی من این است که هر چه تنوع در حرکات ما بیشتر باشد شانس اینکه صدمه ببینیم و یا کمتر شده و بدن‌های سالم‌تری خواهیم داشت. تمرینات یوگا حرکات هوازی و یا پرفشار ندارند پس باعث افزایش ضربان قلب نمی‌شوند، اینجاست که حرکات بوکس تکمیل کننده شده و در نهایت این ورزش باعث افزایش سلامت قلب نیز می‌شود. از طرفی دیگر، بوکس حرکات تعادلی و یا تمرینات ریکاوری و تنفس صحیح و یا مدیتیشن ندارد پس تمرینات یوگا آن را کامل می‌کنند تا نتایج مطلوب حاصل شوند.

 

چطور یوگا بوکس از نظر روحی و فیزیکی باعث قوی تر شدن می شود؟

این یک تمرین جامع برای ذهن و بدن است. همانطور که در بالا گفته شد باعث افزایش مقاومت و قدرت عضلانی، هماهنگی، سلامت قلب و عروق، استفاده بیشتر از اکسیژن و ایجاد و حفظ تعادل می‌شوند. طی یک روز تمرینی یوگا – بوکس اعصاب سمپاتیک (اعصاب تحریک شونده) در تمرینات بوکس تحریک می‌شوند و طی تمرینات یوگا اعصاب پاراسمپاتیک (اعصاب آرامش) تحریک می‌شوند. ترکیب این دو پدیده در نهایت منجر به داشتن HRV بالاتر و در نتیجه مقاومت بالاتر در شرایط مختلف زندگی می‌شود. بوکس باعث افزایش اعتماد به نفس، داشتن عزم راسخ می‌شود و به کمک می‌کند تا قدرتمندتر به سمت اهدافتان حرکت کنید. در مقابل یوگا باعث افزایش شکیبایی، نظم، هوش و صلح می‌شود. به عنوان یک انسان زمانی که حرف از حال عمومی خوب او می‌شود، طرز حرکات ما نشان دهنده حال درونی ماست. طرز ایستادن و نشستن ما کاملا گویای کیفیت افکار و احساسات ما هستند. حرکات مختلف باعث ایجاد پاسخ‌های هورمونی متفاوت در بدن ما می‌شود و زمانی که ما احساس قدرتمندی و انعطاف‌پذیری در بدن‌مان داشته باشیم ناخودآگاه در ذهنمان نیز همین رفتار را خواهیم داشت.

 

آیا افراد به خصوصی علاقمند به ورزش یوگا-بوکس هستند؟

این تمرینات برای کسانی که به دنبال تعادل و افزایش قدرت هستند عالیست. نیازی نیست که حتما بدنی ورزیده و یا تجربه بسیاری داشته باشید و همه چیز به صورت ساده پیش می‌رود تا از این کلاس لذت ببرید در حالی که تلاش می‌کنید تا محدودیت‌های خود را کنار زده و بهترین خودتان باشید. یوگا – بوکس بیشتر کسانی را به خود جلب می‌کنند که علاقمند به امتحان کردن آن باشند، در این امر همه چیز در ارتباط با احساسات شما، اگر از انجام دادن کاری لذت ببرید قطعا در آن موفق خواهید بود.

 

استفاده از ضربان سنج حین تمرین چه کمکی می کند؟

یوگا باکس یک ورزش مناسب برای بررسی این است که چه مقدار طول می‌کشد تا ضربان شما بعد از یک تمرین شدید آرام شود. طی تمرینات بوکس ضربان شما به آرامی بالا رفته و در آخرین مراحل به شدیدترین حالت خود می‌رسد. بنابراین ارزیابی و مانیتورینگ ضربان قلب از این جهت مهم است که خیلی سریع سراغ تمرینات شدید نرویم. در ادامه روند تمرینات و پایداری در آنها بدن ما کارآمدتر شده و ریکاوری سریع‌تری را انجام می‌دهد. همچنین می‌دانید ارزیابی کنید که کیفیت خوابتان تا چه میزانیست. اغلب شاگردان من گزارش می‌دهند که در با گذشت زمان از زمان شروع یوگا بوکس خواب عمیق‌تری را در شب تجربه می‌کنند.

علاوه بر تمام مزایای یوگا – بوکس، یوگا به شما کمک می‌کند تا سیستم عصبیتان را هوشیارانه به سمتی که تمایل به آن دارید تنظیم کنید. مثلا قبل از شروع تمرین می‌توانید با تمرکز بر نفس‌های عمیق‌تر ضربان قلبتان را بالاتر ببرید. زمانی که می‌خواهید بر ریکاوری خود تمرکز کنی بایستی زمان بازدمهایتان را طولانی‌تر کنید. می‌توانید این تمرینات تنفسی را با ابزار Serene در ساعت‌های ورزشی پلار انجام دهید. ضربان قلب شما با بازدم کمتر شده و هنگام دم افزایش می‌یابد. و زمانی که در زندگی با چالش رو به رو شدید بهترین رفیقتان تمرینات تنفسی خواهند بود تا با قدرت بهتری از پس چالش ها بر بیایید.

 

چگونه می توانیم از اطلاعات ضربان قلب استفاده کنیم؟

شما می‌توانید از زمانی که یوگا – بوکس را انجام می‌دهید کیفیت خوابتان را پیمایش کنید تا متوجه شوید که با گذر زمان ضربان قلبتان در خواب کاهش بیشتری پیدا کرده و این به معنی آن است که ریکاوری شما سریع‌تر و کارآمدتر شده است.

 

بهترین راه برای کسی که تازه با یوگا بوکس آشنا شده است چیست؟

من در حال حاضر با توجه به درخواست‌هایی که وجود داشت کلاس‌ها و کارگاه‌هایی را در باشگاه Stavate در فنلاند – هلسینکی برگزار می‌کنم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق اینستاگرم و یا laura@vapauduvoimaasi.com آدرس ایمیل با من در ارتباط باشید. اگر در هر جایی از این کره خاکی زندگی می‌کنید کافیست کلمه یوگا – بوکس / Yoga-Box را در گوگل جستجو کنید تا نزدیک‌ترین کلاسش را به خود پیدا کنید.

این نوشته در مجله ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاوران زیگورات اسپرت
ارسال پیام