با عرض پوزش، درگاه پرداخت سایت موقتا غیرفعال می‌باشد. جهت خرید محصولات، لطفا از راه‌های ارتباطی اعلام شده، با ما در تماس باشید.

برترین ترند های ورزشی سال ۲۰۲۱

در سطح گسترده‌ای سال ۲۰۲۰، سال بسیار به یادماندنی شد؛ مخصوصا از جهت حفظ سلامتی و ورزش ما، ترندهای جدید از دل زندگی نرمال و روتین جدید ما به وجود آمد که ما را از باشگاه به تمرین در خانه و ورزش‌های جدید فضای باز کشاند. بعد از پاندمی، تغییر تکان دهنده‌ای در دنیای فیتنس ایجاد شد. تحقیقات جدید ژورنال ACSM بعد از بررسی هزاران فرد متخصص در این حوزه اعلام کرد که ورزش های HIIT، تکنولوژی های پوشیدنی و ورزش‌های گروهی و استفاده از وزنه‌های آزاد مثل دمبل و کتل بل از محبوب‌ترین ترندهای ورزشی ۲۰۲۰ بودند. همچنین سازمان ACSM اعلام کرد که در سال پیش رو تمرینات آنلاین، تکنولوژی‌های پوشیدنی، تمرینات با وزن بدن و تمرینات HIIT همچنان از محبوب‌ترین ترندها باقی خواهند ماند. بر این اساس ما با پیش بینی‌هایی را، از ترندهای پیش رو داریم که در این مقاله با یکدیگر بررسی‌شان می‌کنیم.

 

 نتفلیکس در دنیای تمرینات

در مجموعه‌ی پلار ما در حال برندسازی مجدد “Netflix and Chill” و تغییر آن به “Stream and workout” هستیم. همانطور که می‌دانیم، بسیاری از برندها سرویس‌هایی مبتنی بر اشتراک آنلاین تمرینات گروهی در خانه با امنیت و راحتی کامل طراحی و اجرا کرده‌اند. برای مثال برنامه Les Mills On Demand دسترسی به ۶۰۰ تمرین آنلاین و یوگا قرارداده که همین باعث ایجاد ۱۰۰۰ کلاس یوگا شده است. یا برند MYXfitness و Peloton پلتفرمی را ایجاد کرده‌اند که دسترسی به تمرینات آنلاین و گروهی را در هر زمانی آسان می‌کند.

 

 جهشی در اطلاعات

تکنولوژی‌های پوشیدنی علاوه بر هوشمند بودن عملکردی بهتری هم نسبت به گذشته دارند. در نظر ACSM این تکنولوژی‌ها شامل، پیشمایگرهای تناسب اندام، ساعت‌های هوشمند، سنسور های ضربان قلب، ساعت های ورزشی GPS دار می‌شود که نه تنها ضربان قلب و میزان کالری سوخته شده شما را ثبت می‌کنند بلکه باعث افزایش حضور ذهن و بهینه شدن خواب و سطح ریکاوری شما نیز می‌شوند. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا با ذهن باز تری به ورزش خود بپردازید و با مقایسه آنهای از روند پیشرفت خود مطلع شوید. در این زمینه ساعت های Polar Unite و Polar Ignite با مچ بنده‌های ۷/۲۴ به شما کمک می‌کنند تا تناسب اندام خود را در سال ۲۰۲۱ بررسی کنید.

 

انجام تمرینات ساده

تمرین ساده پیگ بکینگ علاوه بر محبوبیت در سال ۲۰۲۰ نشان داد که تمرینات با وزن بدن از تمرینات محبوب در سال ۲۰۲۱ خواهند شد. بعد از خداحافظی ما با باشگاه‌ها و تجهیزات اضافی همه‌ی ما به این نتیجه رسیدیم که طراحی یک تمرین پرفشار فقط با مقاومت وزن بدن کامل ممکن و میسر است. به شما پیشنهاد می‌کنیم تمرینات کرانچ، اسکات، پلنک، شنا و بارفیکس را مجدد امتحان کنید تا از فشاری که روی عضلات ایجاد می‌کنند لذت ببرید.

 

 

فضای باز، بهترین فضا برای تمرین

اخیرا پارک‌ها و مسیرهای پیاده‌روی تبدیل به باشگاه‌های ما در طبیعت شده‌اند. بیاید قبول کنیم که خارج شدن از منزل برای تمرین در فضای باز و هوای تازه یکی از لذت‌های قشنگ زندگیست. به یاد داشته باشید چه برای ماجراجویی در طبیعت از خانه خارج می‌شوید و یا تمرین در فشای باز حتما یک ساعت مالتی اسپورت همراه خود داشته باشید تا تلاش‌های‌تان را بعدا مورد بررسی قرار دهید. اگر محدودیت‌ها به شما مجال خروج از خانه را دادند می‌توانید با دوستانتان در گروه‌های کوچک به پیاده روی، کوهنوردی بروید و از چند ساعت تا یک گشت و گذار کامل در آخر هفته را خوش بگذرانید.

 

تمرینات HIIT با ما می مانند

با در نظر گرفتن ماندگار شدن تمرینات HIIT (تمرینات فصله دار پر فشار) از سال ۲۰۱۴ حدس ما این است که در ۲۰۲۱ هم این تمرینات با خواهند بود. البته تاثیری که این سبک تمرینات بر ما می‌گذارند غیر قابل انکار است. علاوه بر این هیچ راهی بهترین از این نیست که بدون رفتن به باشگاه تمرین کامل و تخصصی در زمانی کوتاه داشته باشیم. انجام این تمرینات در ارتباط مستقیم با کارامد بودنشان و حرکت کردن بدن است و از آنجایی که در هر مکان و زمانی قابل اجراست با سبک زندگی جدید ما کاملا هم خوانی دارد. البته انجام بیش از حد تمرینات HIIT هم اثر مظلوبی ندارد بنابراین همیشه باید در نظطر داشته باشیم که به سطح نرمالی از ریکاوری دست پیدا کنیم و به ادامه ی روند برسیم. بنابراین ایده ما در سال گذشته به کاربران پیشنهاد دادیم که کمی تمرینات Anti HIIT یا ضد هیت را در برنامه‌هایشان بگنجانند تا تمرینات کم فشار را نیز امتحان کنید. اگر از این ایده خوشتان آمد شماره ۶ را دنبال کنید.

 

 استراحت و بازیابی قوا

در مسیر تناسب اندام تنها تمرین کردن نیست که حائز اهمیت است، برنامه ریکاوری شما نیز مهم است. با کمک ابزار Nightly recharge علاوه بر دانستن اینکه آیا به اندازه کافی استراحت کرده اید یا خیر، مطلع می‌شوید که سطح ریکاوری سیستم عصبی خودمختار (اتونومیک) شما چگونه بوده است. و بر این اساس ابزار FitSpark به شما توصیه‌های ارائه می‌دهد تا بتوانید تمرینات مناسب‌تری را در ادامه داشته باشید. پس تا اینجا دانستیم که آگاهی از سطح ریکاوری بسیار مهم است چه یک روز استراحت کامل باشد یا یک ریلکسیشن فعال، کاهش استرس و افزایش ذهن آگاهی نیز تاثیر به سزایی در ریکاوری شما دارد. در این خصوص ابزار Polar Serene اینجاست تا با متدهای مختلف تنفس به شما کمک کن تا به سطح بسیار مطلوبی از آرامش و ریکاوری دست یابید.

 

ورزش به عنوان دارو

سازمان ACSM پزشکان را تشویق کرد تا در چکاپ بیماران از پک کردن وضعیت فعالیت فیزیکی آنهای و توصیه بیکاران به فعالیت بیشتر غافل نشوند. این ترند سال‌های زیادیست که در حال اجرا شدن است بر این اساس که بیماران بیشتر به متخصصان تناسب اندام بروند تا به جای درمان‌های دارویی مبارزه‌ای ایده‌آل برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن انجام دهند. امیدواریم که این ترند هر چه بیشتر در سال ۲۰۲۱ اجرا شود.

این نوشته در مجله ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاوران زیگورات اسپرت
ارسال پیام