نحوه ساخت اکانت و راه اندازی پروفایل ورزشی

در ابتدا به یک کامپیوتر نیاز داریم و باید نرم افزار  polar flow sync را از سایت flow.polar.com  دانلود و نصب کنیم. برای کامپیوتر ویندوز و مک قابل دانلود می‌باشد، دکمه آبی Download for windows و دکمه قرمز Download for Mac برای دانلود در دسترس شما می‌باشد. ساعت پلار ایگنایت را از طریق کابل به کامپیوتر متصل نمایید، کابل مورد نظر در پکیچ ساعت موجود است و یک سر کابل به usp کامپیوتر متصل می‌کنیم و سر دیگه که نقطه قرمز دارد و باید به پشت ساعت روی نقطه قرمز به صورت مغناطیسی به پشت ساعت بچسبد و بعد از آن کلمه polar  روی صفحه گوشی شما دیده می‌شود.

همانطور که در ویدئو مشاهده می‌کنین نرم افزار polar flow sync رو نصب و در مرحه بعدی ساختن اکانت ورزشی، ساخت پروفایل و راه‌اندازی ساعت پلار ایگنایت بعد از اتصال کابل به نرم افزار polar flow به صورت خودکار ساعت Polar Ignite رو شناسایی می‌کند و وارد مرحله بعدی می‌شود. برای ساختن اکانت ورزشی شخصی برای ورزشکاران ۲ قسمت دارد، سمت راست بالا برای افرادی که از قبل اکانت پلار را ایجاد کرده‌اند، و با زدن ایمیل و پسورد به راحتی وارد اکانت می‌شوندو این ساعت را نیز به اکانت قدیمی خود متصل نمایید. اما افرادی که اکانت جدید می‌خواهند ایجاد نمایند، همانطور که در ویدئو آموزشی مشاهده می‌فرمایند اطلاعات  زیر که به صورت جدول در اختار شما قرار داده شده است پر نمایید

نام، نام خانوادگی، ایمیل، مجدد ایمیل (در صورت که ایمیل با ایمیل سطر بالا کاملا مطابقت نداشته باشد پیغام خطا برای شما ارسال می‌شود)، پسورد و مجدد پسورد را با دقت و به طور همسان وارد نمایید، قسمت بعدی این جدول گزینه لوکیشن است می‌توانید ایران را انتخاب ‌کنید، و تاریخ تولدتان را با روز و ماه و سال به صورت میلادی وارد نمایید. قسمت زیر سطرهای که ستاره (*) قرمز رنگ دارند رو تیک بزنید و سطرهای که ستاره‌دار نیست ضرورت در تیک زدن نیست اما تیک زدن مشکلی در ساخت پروفایل شما به وجود نمی‌آورد، قسمت راستی آزمایی مربوط به به این است که شما بگویید ربات نیستید حال تیک I’m not a robot  را تیک بزنید و حساب کاربری خود را فعال می‌کنید (Create Account) حال پیام تبریک ساخت پروفایل به شما داده می‌شود و می‌گویید شما تا ۲۹ روز دیگر فرصت دارید ایمیلتان را تایید (verify) کنید.

مرحله بعدی تایم فرمت (time format)  می‌توانید روی ۱۲ ساعته (مثلا ساعت ۳ را ۳p.m نمایش می‌دهد) و یا روی ۲۴ ساعته قرار دهید (ساعت ۳ را برای شما ۱۵  نمایش می‌دهد)، قسمت بعدی شما می‌توانید تعیین کنید که ساعت روی دست راست شما باشد یا دست چپ‌تان می‌خواهید ببندید.( اگر در تنظیمات دست راست را مشخص نمایید و ساعت را در حین تمرین در دست چپ ببندید روی دقت آنالیز تمرین شما تاثیر دارد.) قسمت بعدی تنظیمات مربوط به تنظیم زبان شما می‌باشد اما زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند و شما زبان دلخواه‌تان را می‌توانید انتخاب نمایید.

مرحله بعدی تنظیمات Physical Settings :

واحد اندازه گیری قسمت دیگر این تنظیمات است. که دو قسمت برای تنظیم دارد

  1. متریک Mitric (برحسب کیلوگرم و متر)
  2. امپریال Imperial (بر حسب پوند و فیت)

در سطر بعدی جنسیت، تاریخ تولد، و قد و وزن را مشخص می‌کنید. گزینه دیگر این قسمت همانطور که در ویدئو آموزشی زیگورات اسپرت می‌بینید در طول هفته چند ساعت ورزش می‌کنید را با توجه به فعالیت هفتگی خود می‌توانید مشخص کنید. بعد از این مرحله دکمه Next   را میزنیم و به صفحه بعد که اطلاعات روزانه شما یا همان Daily activity goal را تیک میزنیم افرادی که در طی روز بیشتر در حال نشستن هستند انتخاب گزینه Level 1  برایشان مناسب می‌باشد ورزشکارانی که بیشتر در حال ایستادن و کمتر نشستن هستند می‌توانند Level 2  را انتخاب کنند اگر ورزشکاری در طی روز فعالیت و حرکت بیشتری دارد و انجام فعالیت و ورزش طولانی مدتی در طول روز انجام می‌دهد گزینه Level 3 مناسب برای شما می‌باشد.

بعد Sync رو بزنید و اکانت که ساخته‌اید با ساعت پلار شروع به syncing شدن می‌کند، مدت زمان syncing شدن بستگی به سرعت اینترنت شما دارد معمولا بین ۲ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. بعد از sync  شدن به مرحله بعدی که sync  شدن با موبایل است. برای ادامه همانطور که در ویدئو می‌بینید در انتهای sync شدن پیغام آبدیت می‌دهد. اگر ساعت شما آبدیت نباشد نمی‌توانید از ساعت استفاده کنید. همانطور که ملاحظه می‌فرمایید ما در ویدئو آموزشی روی yes کلیک کردیم شما نیز طبق آموزش تولید شده آبدیت را انجام دهید. تا بتوانید حداکثر از امکانات طراحی شده ساعت استفاده کنید. این مرحله ممکن است چند دقیه طول بکشد البته به سرعت اینترنت شما بستگی دارد.
ترجیحا زمان sync کردن ساعت ورزشی خود  از vpn استفاده نکنید، چون vpn ممکن است سرعت اینترنت شما را کندتر و این روند زمان بیشتری صرف بگیرد، و از اینترنت معمولی استفاده کنید تا آبدیت ساعت شما سریعتر انجام شود. بعد از این مرحله ساعت بصورت خودکار ریستارت می‌شود. شما در این مرحله نیاز نیست که ساعت رو از لب تاب جدا کنید، صبر کنید تا ساعت به صورت اتوماتیک روشن و نصب اپلیکشن‌های پلار انجام شود. طبق ویدئو که در این صفحه برای آموزش آپلود شده است می‌بینید که در ادامه آبدیت ادامه پیدا می‌کند و شما بایستی صبر کنید تا بصورت کامل آبدیت روی ساعت شما اجرا شود.
در این مرحله منتظر بمانید تا آبدیت کامل انجام شود بعد از آبدیت کامل ساعت، همانطور که در آموزش زیر می‌بینید در حال syncing شدن می‌باشد cyncing  به این معنی می‌باشد، که اکانت شما کامل به روی ساعت انتقال پیدا می‌کند. بعد از اجرای این مرحله در مرورگر (مثلا کروم و یا …) شما تب دیگری باز می‌شود، در واقع اپلیکیشن Polar Flow Sync در این تب به شما دسترسی تنظیمات ساعت را می‌دهد. شما می‌توانید تغییرات اصلی و یا هر گونه برنامه‌ریزی را در تب باز شده داشته باشید. و فعالیت روزانه خودتان را در یکماه اضافه کنید. این قسمت پنل اصلی شما برای کنترل ساعت و تنطیمات ساعت در این مرحله انجام می‌شود.
و در حال sync شدن A-GPS بعد از انجام شدن syncing در این مرحله دیدید که Polar Flow Sync در تب جدید باز شد و Summery رو نمایش می‌دهد و تمام مواردی که دارید در این قسمت هنگام  Syncing شدن به شما نمایش داده می‌شود و در ادامه به شارژ باطری ساعت می‌پردازد که حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت زمان‌بر است تا ساعت شما شارژ شود. نکته ای که برای شارژ ساعت ورزشی پلار حائز اهمیت می‌باشد، بهتر است کابل شارژ را به لب تاب متصل کنید.
استاندارد شارژ برای ساعت پلار بین ۰/۵ تا ۲ آمپر می‌باشد و به هیچ عنوان نباید از این محدوده خارج باشد، لب تاب یک نوع شارژ استاندارد برای انواع ساعت polar محسوب می‌شود. اگر ساعت پلار خود را به لب تاب متصل کرده‌اید و قصد ریستارت کردن لب تاب را دارید، ساعت را از دستگاه جدا کنید.